به تارنمای موسسه مطالعات ملی خوش آمدید

هفته نامه خبری- تحلیلی تازه‌های هویت - 1395

هفته نامه خبری- تحلیلی «تازه‌های هویت»، شامل مهم‌ترین داده‌ها پیرامون مسائل هویتی ایران، منطقه و جهان است که توسط مراکز اطلاعاتی، تحقیقاتی، اندیشکده‌ها، نخبگان، اندیشمندان، سایت‌های خبری و تحلیلی و... داخلی و خارجی تهیه و منتشر شده است. هدف صاحب امتیاز، از انتشار این مجموعه، آگاهی بخشی مناسب به کارشناسان، تحلیلگران، پژوهشگران، منابع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده و علاقمندان به مباحث هویتی درخصوص داده‌ها و محصولات تحقیقاتی، خبری و تحلیلی است که پیرامون هویت ایرانی ـ اسلامی تولید و منتشر می‌شود و اغلب اهداف خاصی مانند تضعیف هویت ملی کشور و یا به راه‌اندازی جنگ روانی علیه هویت ایرانی ـ اسلامی در منطقه و جهان را دنبال می‌کنند. این مجموعه درصدد است با انتشار و بازتاب مهم‌ترین مسائل هویتی ایران در رسانه‌ها و مراکز مهم داخلی و خارجی، داده‌های مناسب و خام مورد نیاز پژوهشگران، تصمیم‌گیرندگان و دست‌اندرکاران مسائل هویتی کشور را در اختیار ایشان قرار دهد تا شاهد خروجی‌های مناسب‌تری در حوزه مسائل هویتی ـ امنیتی داخل کشور باشیم و هشیاری لازم جهت اتخاذ تصمیم‌های مناسب و بجا وجود داشته باشد. این مهم در این مقطع زمانی که کشور ما با هجمه‌های مختلف در عرصه‌های هویتی و امنیتی مواجه است و انفعال در این زمینه می‌تواند تبعات گسترده و طولانی مدتی در داخل و خارج کشور داشته باشد؛ بسیار ضروری و حیاتی تلقی می‌شود.

در پایان، توجه به این نکته بسیار مهم و ضروری است که مطالب منتشر شده در این مجموعه صرفاً جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان چاپ و منتشر شده‌است. هم‌چنین، این مطالب به‌صورت چکیده و خلاصه شده درآمده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و در صورت نیاز و علاقه به دریافت اصل مطلب، نسخه کامل آنها در دفتر هفته‌نامه موجود است.

بدیهی است خواننده محترم در بهره‌گیری از مطالب خام ارائه شده که اغلب با اهداف خاص و پیام‌های القائی همراه است، به ویژه در بخش‌ها و متون خبری که امکان ارزیابی صحت وسقم کیفیت وقوع اخبار ممکن نیست توجه کافی را خواهد نمود. انتظار می‌رود با نظرات و پیشنهادهای عالمانۀ خویش بر غنا و تقویت این نشریه یاری رسانید.

 

*****************************

 

خبرنامه‌ی هفتگی تنوع - 1396

«خبرنامه‌ی هفتگی تنوع» حاصل رصد روزانه صدها پایگاه خبری در فضای مجازی و ماهواره‌ای و شامل مهم‌ترین داده‌های خبری مرتبط با مسائل هویتی ایران، منطقه و جهان است که از سوی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، رسانه‌های درون گروهی و رادیو تلویزیون‌های رسمی و خصوصی تولید و منتشر شده است. هدف از انتشار این مجموعه خبر رسانی به موقع و آگاهی بخشی مناسب به کارشناسان، تحلیلگران، پژوهشگران، منابع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده و نیز علاقمندان به مباحث هویتی درخصوص داده‌ها و اخباری است که در پیوند با هویت ایرانی ـ اسلامی تولید و منتشر می‌شوند و اغلب اهدافی را چون تضعیف هویت ملی و راه‌اندازی جنگ روانی علیه هویت ایرانی ـ اسلامی در منطقه و جهان دنبال می‌کنند. خبرنامه‌ی هفتگی «تنوع» می‌کوشد با گزینش و انتشار مهم‌ترین اخبار هویتی ایران، داده‌های مناسب و مورد نیاز پژوهشگران، تصمیم‌گیرندگان و دست‌اندرکاران مسائل هویتی کشور را در اختیار ایشان قرار دهد تا هشیاری لازم برای اتخاذ تصمیم‌های مناسب و بجا وجود داشته باشد. این مهم در مقطع زمانی اکنون که کشور با چالش‌های مختلف در عرصه‌های هویتی و امنیتی مواجه است و انفعال و بی‌خبری می‌تواند تبعات گسترده و طولانی مدتی را در بر داشته باشد، بسیار ضروری و حیاتی تلقی می‌شود.

بدیهی است خواننده گرامی در بهره‌گیری از اخبار ارائه شده از آنجا که امکان ارزیابی صحت وسقم کیفیت وقوع اخبار ممکن نیست و اغلب با اهداف خاص و پیام‌های القائی همراه است، توجه کافی را خواهد داشت.

گفتنی است که اخبار منتشر شده در این مجموعه صرفاً جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان چاپ و منتشر شده‌است. هم‌چنین مطالب چکیده و خلاصه شده‌اند؛ در صورت نیاز به اصل مطلب، نسخه کامل آنها موجود است.